Onze achtste vakantiedag - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Dina Gretha en Marga - WaarBenJij.nu Onze achtste vakantiedag - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Dina Gretha en Marga - WaarBenJij.nu

Onze achtste vakantiedag

Door: De Thailandgangers

Blijf op de hoogte en volg Dina Gretha en Marga

24 Juni 2015 | Thailand, Phuket

Daar zijn we weer met onze nog beloofde verslag van de zevende vakantiedag.
Deze dag gingen we beginnen met een bezoek aan het prachtige zomerpaleis Mrigadayavan van Rama V.
Daarna gingen we naar Petchaburi .Met een kabelbaan komen we boven op de berg waar we nog een paleis en museum konden bekijken maar helaas was het museum door verbouwing gesloten maar we hebben wel genoten van het prachtige uitzicht. Daarna een kort bezoek gebracht aan wat kleine winkeltjes.
Toen gingen we verder op de berg in naar een aan de boven kant open grot om daar te komen moesten we een pad volgen waar allemaal agressieve apen zaten. In deze grot stonden talloze boeddha beelden het was een prachtig gezicht.
Toen was het tijd voor de lunch waar we weer van hebben genoten.
S'middags rond half 3 lag er een boot op ons te wachten bij Kaeng Krachan een van de grootste stuwmeren van Thailand. We zijn met de boot vertrokken maar moesten de paraplu's meenemen wat het was slecht weer. Na een poosje te hebben gevaren kwamen we aan bij een apen eiland ze hoorden ons al aankomen en kwamen al zwemmend naar ons toe want we hadden doppinda's bij ons waarmee we ze konden voeren. Ze kwamen zelfs bij ons in de boot. Er was 1 aap bij die zo brutaal was dat hij het hele zakje pinda's bij Gretha uit de handen graaide..
Hierna zijn we weer naar huis gegaan omdat het tijd was om onze koffers te pakken deze dag was dus de afsluiten van een geweldige week met Reinold .
Koffers gepakt en om 7 uur kwam Reinold om de koffers in te laden en voor de laatste keer met ons uit eten te gaan. Lekker gegeten en daarna even door Hua Hin rond gelopen hierna hebben we nog even een bar bezocht van een nederlander die hier ook woont (the beer garden) hier hebben we een poosje gezeten met live muziek , heel gezellig allemaal.
Toen op naar het busstation voor ons vertrek om 23.00 uur naar Phuket.
Hierbij willen we Reinold nog een keer bedanken voor een geweldige week. We hebben genoten. Bedankt voor alles.

Woensdag morgen vandaag dus kwamen we tegen 10.30 uur aan bij ons hotel Club Residence aan het strand Kamala Beach in Phuket.
Het is hier erg mooi . We hebben de koffers uitgepakt , toen op verkenning uit. We waren nog maar net op weg toen we langs een massagesalon kwamen en we besloten om onze voeten te laten masseren.
Daarna het strand opgezocht waar we heerlijk hebben gegeten en gedronken.
Toen ging ons lichtje uit en was dit het voor vandaag.

• 25 Juni 2015 - 04:10

Gretha Kuipers:

Trouwe bezoekers : Helaas internet problemen waardoor de foto,s nog komen dus nog even geduld. B.V.D. Gretha

• 25 Juni 2015 - 08:43

Sabine Van Der Ploeg:

Wederom een leuk avontuur.. alleen de agressieve apen lijken me niet zo leuk.
    Geweldig dat die apen naar jullie toe kwamen, echt speciaal. Ze wisten ons gisteren bij de Apenheul net te vertellen dat apen niet uit zichzelf kunnen zwemmen, het is niet hun natuur, net zoals mensen kunnen ze het wel leren. Knappe aapjes!
    Wel een heel goed idee om lekker de voeten te laten masseren, kunnen ze er de volgende dag weer tegenaan.
    Super om jullie verslagen te lezen en de foto's te zien

• 25 Juni 2015 - 08:54

Francis:

Hallo Dina, Grethe en Marga,

Wat een mooie foto's. Ben heel benieuwd naar de rest. Heel veel plezier in Phuket.
    Vandaag komt hier ook eindelijk een beetje zomer en kan de cv weer uit.

Groetjes,

Francis

• 25 Juni 2015 - 12:19

Gerrit Post:

Na lange reis nu al dag en nacht in Phuket verblijven,
    zijn reisverslag en foto,s nog prachtig te volgen.
    Wel is de ( reisleider ) niet meer aanwezig, en intiatief
    lig nu bij de dames.
    Dina heeft nog niet helemaal afscheid van de Olifanten
    genomen volgens mij lezers, let de komende dagen,
    maar is op !!.

Groetjes GERRIT