Onze tweede vakantiedag - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Dina Gretha en Marga - WaarBenJij.nu Onze tweede vakantiedag - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Dina Gretha en Marga - WaarBenJij.nu

Onze tweede vakantiedag

Door: De Thailandgangers

Blijf op de hoogte en volg Dina Gretha en Marga

18 Juni 2015 | Thailand, Hua Hin

We hebben deze eerste nacht in Hua Hin alle 3 heerlijk geslapen.
Na thuis te hebben ontbeten zijn we tegen 9 uur naar Reinold gelopen.
We waren zo vroeg onze gids had de koffie nog niet op.
Daarna zijn we vertrokken richting het westen naar de Birmaanse grens daar zouden we naar de Pala-U watervallen gaan.
Onderweg reden we door de jungle waar Reinold ons vertelde dat we hier ook olifanten tegen kunnen komen die hier nog los in het wild voor komen. Maar helaas niet gezien maar wel enorme hopen olifantenpoep midden op straat ,onvoorstelbaar veel en over een lange afstand. Reinold vertelde ons dat ze ook agressief konden wezen we zagen aan zijn gezicht dat hij zich hier niet op zijn gemak voelde nu , ook na een eerdere aanvaring van hem met een olifant.
Bij de watervallen aangekomen bleek dat de stenen te glad waren omdat het had geregend en het onverantwoord was om verder te gaan.
We hebben nog wel even rondgekeken want er waren erg veel vlinders.
Daar vandaan zijn we weer terug gereden en onderweg kwam Reinold op het idee ons mee te nemen naar een basisschool in een dorpje daar.
Daar aangekomen zag een groepje kinderen ons direct en kwamen op ons af. Heel leuk. Ze wouden ons van alles laten zien , de school, alle klassen , de eetzaal en noem maar op. We hebben gezien hoe ze les krijgen en een klas van 45 kinderen is daar niks. Ze hebben voor ons gezongen en wij voor hun ( Alle eendjes zwemmen in het water ).
Reinold heeft nog even met de directeur gesproken en die vertelde dat er 450 kinderen op zijn school zitten. Ze krijgen daar ook elke dag gratis te eten. Daarna moesten we eigenlijk weer weg maar sommige kinderen hadden er moeite mee Dina weer te laten gaan.
Daarna zijn we gaan eten in een leuk restaurantje aan het water.
Na het eten zijn we weer verder gegaan naar Wat Mongkhon daar hebben een gigantisch standbeeld bekeken. Erg indrukwekkend.
Daarna zijn we naar de floating market van Hua Hin gereden en hebben we daar lekker rond gesnuffeld.
Tegen 16.00 uur zijn we weer richting huis gegaan voor een paar uur lekker rusten en zwemmen.
Om 18.30 zijn we met Reinold en 2 Thaise kindertjes op weggegaan naar de nachtmarkt hier in Hua Hin daar hebben we weer heerlijk thais gegeten. Op de terugweg naar huis nog wat boodschapjes gehaald en nu zitten we gezellig achter de "borrel"en chips.
We hopen dat jullie onze verslagen leuk vinden.
Tot de volgende keer.

• 18 Juni 2015 - 21:33

Hennie.Lubbers.de.Haan:

Hartstikke mooi jullie zien dus genoeg van het land en de bevolking. Dit is een mooie ervaring om nooit te vergeten xxxx

• 18 Juni 2015 - 21:39

Francis:

Wat is het toch leuk om jullie verslagjes te lezen en de foto's te zien. Zo reis ik een beetje met jullie mee.
    Veel plezier voor morgen. Kijk al uit naar het volgende verslag en de foto's.

Groetjes Francis

• 18 Juni 2015 - 22:11

Geert De Haan:

jullie hebben het goed naar je zin daar zo te zien!
    Geniet er van de komende weken. We blijven jullie volgen!!

• 18 Juni 2015 - 22:13

Gerrit Post:

Aan Thailandgangers

Reisverslag dat er niet om liegt, een inhoud veel aktiviteiten-excurcies, en mooie leuke foto .s
    naar te kijken, zo krijg ik een beeldvorming hoe daar is geweldig !
    Vol verwachting klopt mijn hart vrijdag-avond weer bij aanklikken : Waar ben ik nu > Strandbal < { Favoriet }
    Zo door gaan heel leuk kompliment DE THAILANDGANGERS

Groetjes GERRIT

• 19 Juni 2015 - 12:27

Cheryl De Haan:

Wat een prachtige foto's en wat een ervaring om dit allemaal mee te maken.
    Wat een lieve kleine kindjes op die foto's zo blij dat jullie er waren.
    Jullie hebben echt een prachtig huisje!
    Tot gauw live via Skype!